Cílem této diplomové práce bylo analyzovat chyby, které podnikatelé dělají při vytváření podnikatelského plánu, a doporučit způsoby, jak se tímto chybám vyhnout. Metoda, použitá pro zkoumání, byla empirické učení, kdy autor vytvořil podnikatelský plán, začal nový podnik a po šesti měsících analyzoval odchylky plánu od podnikatelské skutečnosti. Za hlavní příčiny odchylek byly pojmenovány nedostatečný průzkum trhu, neexistence smluvních ujednání o minimálním požadovaném výkonu obchodního partnera... zobrazit celý abstraktCílem této diplomové práce bylo analyzovat chyby, které podnikatelé dělají při vytváření podnikatelského plánu, a doporučit způsoby, jak se tímto chybám vyhnout. Metoda, použitá pro zkoumání, byla empirické učení, kdy autor vytvořil podnikatelský plán, začal nový podnik a po šesti měsících analyzoval odchylky plánu od podnikatelské skutečnosti. Za hlavní příčiny odchylek byly pojmenovány nedostatečný průzkum trhu, neexistence smluvních ujednání o minimálním požadovaném výkonu obchodního partnera, chyby v internetovém průzkumu konkurence a právních náležitostí a příliš optimistické očekávání. Doporučení začínajícím podnikatelům též zahrňovali vytvoření stromu předpokladů, detailního plánu prodeje, scénářů pro jinak neočekávané situace a vyhnutí se fixním nákladům v začátcích. Celkové zjištění práce je, že vytvoření dobrého podnikatelského plánu se vyplatí. |