Kampaň FIS VŠE „Stačí se zeptat“ vítězem IMC Czech awards 2020
Náborová kampaň pro bakalářské studium Fakulty informatiky a statistiky s názvem Stačí se zeptat zvítězila v marketingové soutěži IMC Czech Awards 2020. Na nejvyšší zlaté příčce se umístila v kategorii Veřejný zadavatel.
Ke získání ceny poblahopřála děkanovi FIS prof. Fischerovi a manažeru komunikace a marketingu Ing. Vondrovi rektorka VŠE prof. Machková. „Mám vždy velkou radost, pokud se některé z našich fakult podaří získat profesní ocenění. Jako profesorka marketingu jsem ocenila kreativní přístup týmu FIS a věřím, že úspěšná kampaň přispěla k dobrému jménu celé VŠE“.
Soutěž IMC Czech Awards již osmnáctým rokem oceňuje „to nejlepší z českého integrovaného marketingu“, neboli takové kampaně, které využívají kombinaci různých forem propojených v jeden celek. Do hodnocení se promítá nejen kreativní stránka, ale také strategické řešení, celkové provedení a výsledky kampaní, přičemž všechny tyto faktory mají stejnou váhu 25 %. V letošním roce prošla soutěž změnou vizuální identity a to včetně betonových sošek symbolizujících pilíře kreativity. Zlatou cenu zastupuje červená trofej.
Komunikační kampaň Stačí se zeptat mířící na uchazeče o bakalářské studium vytvořila Agentura GEN, která je specializovaným pracovištěm FIS. Jejím úkolem bylo zvýšit počet přihlášek na bakalářské studium Fakulty informatiky a statistiky VŠE, který už několikátým rokem postupně klesal. Klíčovým prvkem komunikace se stali samotní studenti. Vznikl nový web, kde měl každý z takzvaných ambasadorů svůj vlastní profil, na kterém bylo kromě studijního programu i několik osobních informací. Uchazeč si tak mohl z řady svých vrstevníků vybrat právě toho, s kým se chce spojit a na něco se ho zeptat. Komunikace navíc kromě virtuálního prostoru probíhala také v rámci kontaktních akcí jako jsou veletrhy Gaudeamus, dny otevřených dveří nebo výjezdy na střední školy.
Klesající počet přihlášek se podařilo zvýšit o více než 42 % a šlo tak o nejvyšší počet za posledních 5 let. Kampaň pokračovala i v roce 2020, kdy se tato čísla podařilo obhájit, a bude pokračovat i v roce 2021.
Případovou studii ke kampani Stačí se zeptat najdete na webu agentry GEN a-gen-tura.cz.