VŠExpedice 

Představujeme Vám nový vzdělávací zážitkový program Vysoké školy ekonomické v Praze s názvem VŠExpedice. Přijďte se svými studenty na expedici do areálu VŠE na Žižkově. Účastněte se programu, který se skládá z odborné přednášky a následně plňte sérii úkolů a otázek v mobilní hře, poznejte žižkovský areál VŠE. Nasbírejte v rámci mobilní hry dostatečné virtuální finanční zdroje na spuštění informační kampaně pro veřejnost. Jedině tak můžete zvítězit nad finanční negramotností a konspiračními teoriemi.

 

Program nabízíme v následujících termínech: 

Pátek 3.11. od 9:00 hodin 

Pátek 10.11. od 11:00 hodin (V pátek 10. 11. je začátek programu až v 11 hodin) 

Pátek 24.11. od 9:00 hodin 

Pátek 1.12. od 9:00 hodin 

 

Harmonogram programu: 

  • Příchod do školy, přivítání, rozdělení žáků na jednotlivé přednášky 
  • Absolvování odborné přednášky v délce cca 30 minut 
  • Rozdělení studentů do týmů na mobilní hru 
  • Mobilní hra ve škole 
  • Vyhodnocení mobilní hry, vyhlášení vítězného týmu 
  • Q & A

Programem vás provedou naši studenti. 

Přednáška a mobilní hra na sebe přímo nenavazují. 

Registrovat do VŠExpedice se můžete na tomto odkazu nebo pomocí QR kódu vpravo.

Aktuální nabídka přednášek pro jednotlivé termíny: (přednášku si volí studenti na místě) 

3.11. od 9:00 

Přednáška  Popis přednášky  Přednášející 
Od myšlenky po nové pivo aneb jak se tvoří nový produkt  V průběhu kurzu se studenti dozví, jaké jsou jednotlivé kroky při vzniku nového produktu na pivním trhu. V druhé části si pak budou moci sami vyzkoušet, jaké to je být marketingovým týmem, který nový produkt vytváří.  Ing. Viktorie Šenkárčin 
Současné trendy v marketingové komunikaci a jejich využití v praxi  Chcete se dozvědět více o současných trendech v marketingové komunikaci? Chcete zjistit, jak je lze využít v praxi? Pak je tato přednáška pro vás to pravé!  

 

V rámci přednášky se zaměříme na následující trendy:  

 

AI (umělá inteligence) – jak AI pomáhá personalizaci reklamy a automatizaci marketingových procesů  

AR (augmentovaná realita) – jak AR umožňuje vytvořit poutavý a interaktivní zážitek pro zákazníky  

Influencer marketing – jak influencer marketing může pomoci oslovit cílovou skupinu a zvýšit důvěru v značku  

Sociální sítě – jak sociální sítě mohou pomoci oslovit širokou cílovou skupinu a vybudovat si vztahy se zákazníky  

3D reklama – jak 3D reklama umožňuje zákazníkům vidět produkt nebo službu v trojrozměrném prostoru, což jim může pomoci lépe si ho představit a pochopit jeho vlastnosti.  

Přednáška bude interaktivní a bude obsahovat praktické příklady využití jednotlivých trendů. 

Ing. Michaela Dvořáková 
Business Intelligence a datová věda kolem nás
Storytelling aneb vyprávění příběhů založených na datech. K čemu nám jsou velká data? Jak se v nich vyznat a co z nich lze vyčíst?
Výraz „storytelling“ tedy vyprávění příběhu pochází z anglického jazyka. Kromě svého klasického významu je takto označována nová metoda interaktivního vyjádření významu podnikových dat pomocí metod jejich grafické interpretace.
Vyprávět příběhy umí každý z nás. Vyprávět příběhy tak, abychom plně zaujali své publikum a aby toto publikum jasně pochopilo vyprávěný příběh, je už náročnější. Existují studie, které dokazují, že když lidé na něco pohlédnou, stráví tři až osm vteřin, aby se rozhodli, zda budou ve čtení pokračovat. Hlavní zpráva příběhu se tak neztratí ani za tři vteřiny, jestliže dokáže zaujmout, bude stručná, jasná a graficky přehledná.
Jakmile však někdo slyší pojem data, okamžitě si představí složitou matematiku, fyziku nebo statistiku. Není to ale tak úplně pravda. Data nás obklopují na každém kroku. Facebook, Instagram, Youtube, banky, e-shopy, výběr dovolené, lokalizace mobilních telefonů operátorem. Data tvoří nejen klasická čísla, ale i různé logy, signální data, senzorická data, texty, obrázky, hlasy či videa, a jejich využitelnost je možná v každém odvětví.
Společně si představíme metody storytellingu, představíme si důležitost grafického znázornění významu dat a prozkoumáme data, jejichž příběh chceme vyprávět. A až si ujasníme co, proč a komu budou data vyprávět, budeme pracovat na efektivním využití kombinace textu, barev, obrázků, grafů a tabulek s cílem jasně a stručně interpretovat informaci schovanou ve velkém množství dat.
Ing. Martin Potančok, Ph.D.
Využití strategického plánování v rozvoji měst  Jak města plánují a financují svůj budoucí rozvoj? Jaké problémy řeší? Jak lze využít zkušenosti soukromého sektoru? O tom a mnohém dalším bude řeč v rámci přednášky na téma strategického plánování v rozvoji měst a obcí v ČR.  Hana Silovská 

 

 

10.11. od 11:00 

Přednáška  Popis přednášky  Přednášející 
Brand Expedition  A tohle logo poznáš? Výzkum znalosti značky snadno a rychle!  Ing. Jiří Zeman, Ph.D. 
Zvyšování produktivity při studiu, v podnikání i v každodenním životě aneb agilita.  Agilní přístupy, původně používané pro vývoj softwaru, se nyní úspěšně využívají ve všech manažerských doménách. Agilita je proto ve firmách stále běžnějším pojmem. Agilní přístupy známé jako koncepty postupných kroků a úspěchů, neustálého zlepšování a spolupráce vedou k lepším produktům a službám a k efektivnějšímu vývoji. To lze mimo podnikání aplikovat také během studia nebo v našem každodenním životě. Přednáška studenty provede principy agility pomocí zábavné hry, kdy se studenti stanou majiteli pizzerie a budu taktizovat a vymýšlet inovace a příležitosti pro zlepšení svého podnikání.  Ing. Soňa Karkošková, Ph.D. 
Etapizace dějin českého státu
Shrnující přehled vývoje českého státu od přemyslovských začátků v podmínkách feudálního středověku přes lucemburskou éru prvního císaře na Pražském hradě a jeho potomků, habsburská století, obnovení české suverénní samostatnosti v roce 1918 a složité 20. století.
Ph.Dr. Ing. Daniel Váňa, Ph.D.
Současné trendy v marketingové komunikaci a jejich využití v praxi  Chcete se dozvědět více o současných trendech v marketingové komunikaci? Chcete zjistit, jak je lze využít v praxi? Pak je tato přednáška pro vás to pravé!  

 

V rámci přednášky se zaměříme na následující trendy:  

 

AI (umělá inteligence) – jak AI pomáhá personalizaci reklamy a automatizaci marketingových procesů  

AR (augmentovaná realita) – jak AR umožňuje vytvořit poutavý a interaktivní zážitek pro zákazníky  

Influencer marketing – jak influencer marketing může pomoci oslovit cílovou skupinu a zvýšit důvěru v značku  

Sociální sítě – jak sociální sítě mohou pomoci oslovit širokou cílovou skupinu a vybudovat si vztahy se zákazníky  

3D reklama – jak 3D reklama umožňuje zákazníkům vidět produkt nebo službu v trojrozměrném prostoru, což jim může pomoci lépe si ho představit a pochopit jeho vlastnosti.  

Přednáška bude interaktivní a bude obsahovat praktické příklady využití jednotlivých trendů. 

Ing. Michaela Dvořáková 

 

 

24.11. od 9:00 

Přednáška  Popis přednášky  Přednášející 
Brand Expedition  A tohle logo poznáš? Výzkum znalosti značky snadno a rychle!  Ing. Jiří Zeman, Ph.D. 
Současné trendy v marketingové komunikaci a jejich využití v praxi  Chcete se dozvědět více o současných trendech v marketingové komunikaci? Chcete zjistit, jak je lze využít v praxi? Pak je tato přednáška pro vás to pravé!  

 

V rámci přednášky se zaměříme na následující trendy:  

 

AI (umělá inteligence) – jak AI pomáhá personalizaci reklamy a automatizaci marketingových procesů  

AR (augmentovaná realita) – jak AR umožňuje vytvořit poutavý a interaktivní zážitek pro zákazníky  

Influencer marketing – jak influencer marketing může pomoci oslovit cílovou skupinu a zvýšit důvěru v značku  

Sociální sítě – jak sociální sítě mohou pomoci oslovit širokou cílovou skupinu a vybudovat si vztahy se zákazníky  

3D reklama – jak 3D reklama umožňuje zákazníkům vidět produkt nebo službu v trojrozměrném prostoru, což jim může pomoci lépe si ho představit a pochopit jeho vlastnosti.  

Přednáška bude interaktivní a bude obsahovat praktické příklady využití jednotlivých trendů. 

Ing. Michaela Dvořáková 
Jak se měří inflace?

Co je vlastně inflace a jak ji měříme? A působí inflace na každého z nás stejně? A je inflace dobrá nebo špatná?
Na tyto a podobné otázky se pokusíme najít odpověď v přednášce, která ukáže základní definice inflace, běžné přístupy, jak ji měřit a úskalí interpretace jejích hodnot.
Studenti si odnesou kompetenci základního využití běžně publikovaného ukazatele a budou lépe chápat kontext ekonomických vztahů.

doc. Ing. Mgr. Petr Mazouch, Ph. D.
Ekonomie hrou aneb jak vypadá experiment v laboratoři?  Zní Vám „laboratoř experimentální ekonomie“ jako něco nepatřičného? Tak se přijďte podívat, jak může vypadat moderní experimentální výzkum ekonomie. Připravena pro Vás bude „Public Goods Game“, při které si prakticky ověříte, jak se lidé rozhodují při příspěvcích na veřejné statky a jaký vliv má možnost potrestání takzvaných „černých pasažérů“.  Ing. Vojtěch Kotrba, Ph.D. 

 

 

1.12. od 9:00 

Přednáška  Popis přednášky  Přednášející 
Kariéra a výzkum v logistice  Petr Procházka už 8 let pracuje v oboru mezinárodní logistiky. Nyní se s ním setkáte na Fakultě mezinárodních vztahů v předmětu Mezinárodní obchodní operace. Ukáže vám, co vše přeprava zboží obnáší a jaká by vás mohla čekat profesionální dráha, pokud se pro takovou kariéru rozhodnete.  Ing. Petr Procházka, Ph.D. 
Současné trendy v marketingové komunikaci a jejich využití v praxi  Chcete se dozvědět více o současných trendech v marketingové komunikaci? Chcete zjistit, jak je lze využít v praxi? Pak je tato přednáška pro vás to pravé!  

 

V rámci přednášky se zaměříme na následující trendy:  

 

AI (umělá inteligence) – jak AI pomáhá personalizaci reklamy a automatizaci marketingových procesů  

AR (augmentovaná realita) – jak AR umožňuje vytvořit poutavý a interaktivní zážitek pro zákazníky  

Influencer marketing – jak influencer marketing může pomoci oslovit cílovou skupinu a zvýšit důvěru v značku  

Sociální sítě – jak sociální sítě mohou pomoci oslovit širokou cílovou skupinu a vybudovat si vztahy se zákazníky  

3D reklama – jak 3D reklama umožňuje zákazníkům vidět produkt nebo službu v trojrozměrném prostoru, což jim může pomoci lépe si ho představit a pochopit jeho vlastnosti.  

Přednáška bude interaktivní a bude obsahovat praktické příklady využití jednotlivých trendů. 

Ing. Michaela Dvořáková 
Business Intelligence a datová věda kolem nás  Storytelling aneb vyprávění příběhů založených na datech. K čemu nám jsou velká data? Jak se v nich vyznat a co z nich lze vyčíst?

Výraz „storytelling“ tedy vyprávění příběhu pochází z anglického jazyka. Kromě svého klasického významu je takto označována nová metoda interaktivního vyjádření významu podnikových dat pomocí metod jejich grafické interpretace.
Vyprávět příběhy umí každý z nás. Vyprávět příběhy tak, abychom plně zaujali své publikum a aby toto publikum jasně pochopilo vyprávěný příběh, je už náročnější. Existují studie, které dokazují, že když lidé na něco pohlédnou, stráví tři až osm vteřin, aby se rozhodli, zda budou ve čtení pokračovat. Hlavní zpráva příběhu se tak neztratí ani za tři vteřiny, jestliže dokáže zaujmout, bude stručná, jasná a graficky přehledná.
Jakmile však někdo slyší pojem data, okamžitě si představí složitou matematiku, fyziku nebo statistiku. Není to ale tak úplně pravda. Data nás obklopují na každém kroku. Facebook, Instagram, Youtube, banky, e-shopy, výběr dovolené, lokalizace mobilních telefonů operátorem… Data tvoří nejen klasická čísla, ale i různé logy, signální data, senzorická data, texty, obrázky, hlasy či videa, a jejich využitelnost je možná v každém odvětví.

Společně si představíme metody storytellingu, představíme si důležitost grafického znázornění významu dat a prozkoumáme data, jejichž příběh chceme vyprávět. A až si ujasníme co, proč a komu budou data vyprávět, budeme pracovat na efektivním využití kombinace textu, barev, obrázků, grafů a tabulek s cílem jasně a stručně interpretovat informaci schovanou ve velkém množství dat.

 

Ing. Martin Potančok, Ph.D. 
Kritické myšlení a řešení současných hospodářsko-politických problémů v ČR
Přednáška bude zaměřena na používané hospodářsko-politické nástroje pro řešení prohlubujícího se zadlužení veřejných financí v ČR, rostoucího vnitřního dluhu, poklesu výkonnosti ekonomiky a vysoké inflace.
doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

 

Co potřebujete s sebou? 

Prosíme, aby si žáci vzali papír, tužku a mobilní telefon. 

Detailní instrukce k organizaci obdržíte vždy 2 dny před expedicí na kontaktní e-mail, který uvedete v přihlášce. 

 

Kontaktní osoba: 

V případě jakýchkoliv dotazů se neváhejte obracet na Ing. Kateřinu Macháčkovou na tel. 730 171 545 nebo na e-mailu katerina.machackova@vse.cz 

 

Adresa: 

Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 1938/4 130 67 Praha 3 – Žižkov 

 

Jak se k nám dostanete: 

MHD: 

BUS 135, zastávka náměstí Winstona Churchilla 

BUS 101, zastávka náměstí Winstona Churchilla 

TRAM 5, 9, 15 a 26, zastávka Viktoria Žižkov 

Metro C, Hlavní nádraží a následně pěšky podchodem na Žižkov 

Vlak: 

Z Hlavního nádraží v Praze pěšky, podchodem v severní části nádraží. 

Z Masarykova nádraží tram 15 a 26 na zastávku Viktoria Žižkov 

Ze Smíchovského nádraží metrem B na Florenc a následně buď busem 135 nebo metrem C na Hlavní nádraží 

Autobus: 

Ze stanice Florenc autobusem č. 135 nebo metrem C.

 

VŠExpedice