Pokyny k provedení inventarizace majetku a závazků za rok 2018 (PK 2/2018)
Tento předpis již není platný! Datum konce platnosti: 31. března 2019
Anotace
Tento předpis s působností pracovišť VŠE vyjma SÚZ a FM JH stanovuje jmenování dílčích inventarizačních komisí, upravuje harmonogram inventur a odevzdání inventarizačních soupisůZpracovatel: | Přezkoumal: | Schválil: | |
---|---|---|---|
Jméno: | Ing. Jan Andrle | Ing. Tomáš Zouhar | |
Útvar/funkce: | vedoucí EO | kvestor | |
Datum: | 18. 9. 2018 | 18. 9. 2018 | |
Podpis: | Ing. Jan Andrle, v.r. | Ing. Tomáš Zouhar, v.r. | |
Platnost od: | Platnost do: | 31. 3. 2019 | |
Účinnost od: | 1. 10. 2018 | Účinnost do: | 31. 3. 2019 |
Příkazem rektorky VŠE č. 06/2018 je uloženo provést fyzickou a dokladovou inventuru následujícího majetku a závazků školy včetně majetku mimo území hl. m. Prahy:
dlouhodobého hmotného majetku, pozemků, jiného hmotného majetku (umělecká díla, akademické insignie), drobného hmotného majetku, nehmotného majetku (software), ochranných pomůcek a pracovních oděvů, cenin, materiálu ve skladech a dále zásob včetně materiálu v příručních skladech, inventarizaci pokladních hotovostí, peněžních prostředků na bankovních účtech, pohledávek a závazků k termínu
31. 12. 2018
Pro oblast VŠE vyjma SÚZ a FM JH v návaznosti na uvedený příkaz rektora
u k l á d á m :
- Jmenovat předsedu a členy dílčí inventarizační komise (DIK) k provedení fyzické a dokladové inventury majetku a závazků střediska. Seznam se jmény předsedy a členů dílčí inventarizační komise zaslat na Ekonomický odbor. Za fakulty a celoškolní útvary se správcem rozpočtu předají seznam tito pracovníci za všechna podřízená nákladová střediska.
Odpovídají: vedoucí útvarů, tajemnice fakult
Termín: 7. 11. 2018
Disponuje-li nákladové středisko kromě předmětů v používání i dalšími druhy majetku a závazků dle výčtu v úvodu tohoto příkazu, lze v rámci nákladového střediska jmenovat i další inventarizační komise. Působnost těchto komisí musí být jednoznačně vymezena.
Za zahrnutí veškerého majetku VŠE do inventury odpovídají na fakultách tajemnice, na rektorátu kvestor, v institutech a dalších součástech VŠE jejich ředitelé (vedoucí). Aktuální přehled majetku evidovaného na zaměstnance má každý pracovník přístupný ve svém profilu v intranetové aplikaci HR portál (zam.vse.cz).
Inventarizační komise musí mít předsedu a nejméně další dva členy. Předsedou komise nesmí být pracovník hmotně odpovědný za svěřené prostředky (např. vedoucí skladu). Za nákladová střediska s nízkým počtem zaměstnanců v rámci jedné lokality je nezbytné sestavit společnou DIK.
- Do 14. 12. 2018 předat do oddělení evidence majetku doklady o přesunech majetku (převodky) a veškeré převody dlouhodobého hmotného a drobného dlouhodobého majetku ukončit s platností od 21. 12. 2018.
- Ukončit výdej ze všech skladů VŠE s platností od 21. 12. 2018. Modul evidence zásob uzavřít nejpozději dne 28. 12. 2018.
Odpovídají: vedoucí skladů, správce EIS
Termín: dle textu
- Uzavřít modul evidence majetku nejpozději 28. 12. 2018.
Odpovídají: vedoucí EO
Termín: dle textu
- Vyhotovit inventurní soupisy k 31. 12. 2018 jako podklad k provedení fyzické inventury předmětů v užívání a předat je předsedům inventarizačních komisí, kteří si je vyzvednou v období od 3. do 4. 1. 2019 v kanceláři evidence majetku (NB č. 18).
Odpovídají: EO – vyhotovení soupisů
předsedové DIK – převzetí soupisů
Termín: dle textu
- Zahájit fyzickou a dokladovou inventuru od 3. 1. 2019 a ukončit ji nejpozději 18. 1. 2019. Protokoly o řádně provedené inventarizaci a podepsané inventurní soupisy (viz příloha PR 06/2018) předat nejpozději do 21. 1. 2019 do oddělení evidence majetku (NB č. 18).
Odpovídají: předsedové DIK, vedoucí útvarů
Termín: dle textu
K zajištění řádného průběhu inventarizace dále ukládám:
- všem pracovníkům školy:
- spolupracovat se členy inventarizačních komisí, dbát jejich pokynů, zejména umožnit jim vstup do místností a předložit jim ke kontrole všechny evidované předměty (vč. kalkulaček, notebooků, mobilních telefonů apod.)
- nahlásit předměty shledané navíc, bez inventárních čísel, předmětů nabytých na základě darovacích smluv nebo z jiných veřejných zdrojů, které dosud nebyly zařazeny do evidence školy.
- vedoucím inventarizačních komisí:
- fyzickou inventuru veškerého majetku provádět důsledně podle všech údajů uvedených v inventurních seznamech a za přítomnosti příslušných hmotně odpovědných pracovníků,
- řádně vyšetřit inventurní rozdíly (manka a přebytky) a ke všem rozdílům přiložit písemné vyjádření odpovědného pracovníka, jak k inventurnímu rozdílu došlo,
- v protokolech uvést návrh na vypořádání inventurních rozdílů a u zjištěných mank uvést, zda jsou zaviněná či nezaviněná,
- v příloze protokolu uvést znehodnocené předměty či zásoby a navrhnout je k odepsání,
- u strojů a zařízení ověřovat jejich výrobní čísla.
- Pracovníkům odpovědným za hospodářské prostředky:
- pracovníkům, na jejichž jméno je evidován majetek na pracovišti: potvrdit v inventurních soupisech souhlas se způsobem provedení a s výsledky inventarizace příslušného majetku včetně zjištěných inventurních rozdílů,
- hmotně odpovědným pracovníkům: potvrdit v inventurním soupisu, že fyzická inventura všech prostředků, za které jsou zodpovědní, byla provedena za jejich účasti a že žádné hospodářské prostředky nezatajili,
- vedoucím hospodářských středisek: potvrdit v inventurních soupisech souhlas se způsobem provedení a s výsledky inventarizace včetně zjištěných inventurních rozdílů.
V případě nesouhlasu připojí uvedení pracovníci své písemné vyjádření.
Děkany fakult a ředitele institutů žádám, aby pomáhali řádnému a hladkému průběhu inventarizace v podřízených katedrách a odděleních.