Studenti VŠE uspěli v soutěži nápadů

27. května
2010

Institut rozvoje podnikání (IDE) při Vysoké škole ekonomické v Praze vyhlásil vítěze soutěže podnikatelských záměrů UniCredit Bank Nápad roku 2010.

Vyhrál Štěpán Bartyzal s projektem UkažJakBydlíš.cz, na kterém budou moci uživatelé čerpat inspiraci a firmy prezentovat realizované projekty. Úspěšní však byli i studenti VŠE. V první desítce se umístily hned čtyři jejich projekty.

"Zájem studentů VŠE o podnikání je nám velmi dobře znám a jejich účast v soutěži jsme očekávali. Úspěch jejich projektů nás přesto mile překvapil. I u těch, které se do první desítky nedostaly, jsme oproti loňsku zaznamenali výrazné zlepšení, jak po obsahové stránce, tak kvalitou zpracování projektu," řekl Martin Kešner, výkonný manažer IDE.

Jedním z úspěšných studentů VŠE byl Jaroslav Poul, jehož projekt INsolveReader obsadil třetí místo. Jde o software, který ve firmě automaticky monitoruje, zda s některým obchodním partnerem bylo zahájeno insolvenční řízení, na což následně upozorní odpovědného pracovníka a dále automatizovaně zpracuje potřebné postupy.

Na šestém místě se umístil projekt Interaktivní podlaha od studentky Kateřiny Kožouškové, který vyhrál rovněž speciální kategorii Potenciál. Její nápad interaktivních podlah propojuje pohyb lidského těla s dějem, který se na nich odehrává. Lze jej tak kromě zábavy využít i jako nové reklamní médium.

Veronika Bartošová, absolventka VŠE z roku 2009 se umístila na sedmém místě s projektem FashionManic, jehož záměrem je vytvoření internetové sociální sítě sdružující uživatele, kteří se zajímají o módu, módní trendy a novinky v obchodech. Osmý pak skončil Petr Moravec s projektem Moneybro, což je komunitní webové tržiště, kde se scházejí lidé, kteří si potřebují půjčit peníze, a zároveň lidé, kteří chtějí investovat.

Celkem se do třetího ročníku soutěže přihlásilo 93 projektů, které hodnotila desetičlenná porota složená ze zkušených podnikatelů, manažerů, investorů i zástupců médií. O úspěchu projektu rozhodovaly proveditelnost v praxi, kvalita zpracování, originalita a potenciál dalšího růstu. V rámci finálového kola byly navíc hodnoceny i osobní charakteristiky osob, které budou záměry realizovat nebo již realizují. Bližší informace o projektech naleznete na www.napadroku.cz.

Soutěž Nápad roku organizuje Institut rozvoje podnikání (IDE) při VŠE. Titulárním partnerem třetího ročníku soutěže byla UniCredit Bank. Hlavním partnerem byl LG Electronics CZ a odborným podporovatelem Unie malých a středních podniků ČR. Dalšími partnery byly Advokátní kancelář Vyroubal Krajhanzl Školout & spol., Grada, H1.cz a VOX. Hlavními mediálními partnery byly ČT24, Hospodářské noviny a Ekonom. Mediálními partnery byly iHNed.cz, ISIC a Chytrepalice.cz.