Druhý ročník soutěže „Marketing Talents of the Year“ zná své vítěze

17. května
2013

2. a 3. května proběhla dvoudenní soutěž mladých marketérů, kterou vyhrál tým s názvem Overtalented složený z 5 studentů Vysoké školy ekonomické v Praze: Martina Kafuňková, Štěpán Zich, Jan Joska, Michal Škoda a Lenka Čápová. Unikátním projektem „Marketing Talents of the Year“ každý rok vrcholí dlouhodobá spolupráce katedry marketingu FPH na VŠE v Praze a společnosti Mondelez Czech Republic (dříve Kraft Foods).

Do finále postoupilo celkem 8 týmů o čtyřech až pěti členech. Jejich členové dostali jedinečnou příležitost prohloubit své teoretické znalosti získané při studiu a vyzkoušet si prostřednictvím simulačního softwaru Markops, od společnosti StartX, marketing v praxi. Tento program pro simulaci marketingové reality používají nejlepší světové ekonomické univerzity a mnoho nadnárodních korporací. Studenti měli předvést, jak jsou schopni si poradit se všemi nástrahami skutečného byznysu a dovést svoji firmu, která působí na trhu cukrovinek, k nejvyšší hodnotě pro akcionáře. Kromě toho také všichni soutěžící museli být schopni obhájit svá rozhodnutí před top manažery společnosti Mondelez Czech Republic  a zástupci Vysoké školy ekonomické v Praze.

Celá akce probíhala dva dny, během nichž se hodnotilo, jak si který tým poradil s programem Markops, jak spolu jednotliví členové týmu spolupracovali a jak dokázali společně odprezentovat své výsledky. Studenti během projektu pracovali nejen se simulačním programem, ale v rámci workshopů se seznámili také s pracovním prostředím a s prací nejrůznějších oddělení společnosti Mondelez Czech Republic, v jejíž prostorách se celá akce uskutečnila. Na závěr proběhlo slavnostní vyhodnocení a předání certifikátů a hlavních cen těm nejlepším.

„Hlavním přínosem pro nás byla možnost vyzkoušet si práci s unikátním simulačním programem Markops. Jako velké pozitivum vidím fakt, že certifikát za vítězství pro mne bude výhodou při hledání práce po ukončení studia. Vždyť toto ocenění získá pouze pět studentů za rok. Mám velkou radost, že se našemu týmu podařilo uspět v tak silné konkurenci.“ říká členka vítězného týmu Martina Kafuňková. 

Společnost Mondelez Czech Republic s Vysokou školou ekonomickou v Praze spolupracuje již několik let a letos je dokonce již druhým rokem hlavním partnerem katedry marketingu na Fakultě podnikohospodářské. „Partnerství s Mondelēz pomáhá našim studentům prohloubit jejich praktické znalosti a lépe je tak připravit na skutečný byznys,“ říká o spolupráci Miroslav Karlíček, vedoucí katedry marketingu FPH na VŠE v Praze. „Díky propojení univerzity s praxí včetně okamžité zpětné vazby špičkových marketérů, jako je tomu v Marketing Talents of the Year, jsme schopni nabídnout našim nejlepším studentům elitní vzdělání srovnatelné s prestižními evropskými univerzitami,“ dodává Karlíček.

Společnost Mondelez Czech Republic je jedním z nejžádanějších zaměstnavatelů nejen u absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze. Každoročně se do trainee programů hlásí desítky mladých absolventů nebo studentů posledních ročníků.

O programu Markops

Markops je e-learningový software pro výuku strategického marketingu. Tento program byl vyvinut Hubertem Gatignonem a Jean-Claude Larréchém z institutu INSEAD. Distribuci tohoto softwaru zajišťuje společnost StartX. Tento program se zabývá výukou strategických marketingových koncepcí v simulovaném online světě, který je nazýván Markstrat World. Ve světě jej používá 8 z TOP 10 světových ekonomických univerzit a některé společnosti při výběrových řízeních do svých trainee programů.