VŠE odeslala závěrečnou zprávu pro získání akreditace AACSB
AACSB International (The Association to Advance Collegiate Schools of Business) byla založena v roce 1916 v USA. Dnes má tato mezinárodní organizace globální rozměr, protože sdružuje 1 850 univerzit z více než 100 zemí celého světa. Hlavním projektem AACSB je udělování akreditací vysokým školám typu „business school“. Získání této mezinárodní akreditace je náročným a dlouhodobým procesem. Vysoké školy jsou hodnoceny podle 15 standardů, které jsou tematicky rozčleněny do následujících oblastí: (1) Strategický management, (2) Péče o studenty a zaměstnance, (3) Kvalita vzdělávacího procesu a (4) Zapojení studentů a kvalita pedagogického sboru. AACSB pozorně sleduje, zda škola, která žádá o akreditaci skutečně kritéria plní a zlepšuje se. Akreditace je udělována na pětileté období a na celém světě je dnes akreditováno 950 business schools.
VŠE zahájila akreditační proces v roce 2016 odesláním Eligibility application. V roce 2018 odeslala VŠE rozsáhlou sebehodnotící zprávu (Initial Self Evaluation Report) a následně po dobu tří let vypracovávala zprávy o pokroku (Progress Reports). Závěrečnou zprávu (Final Report) a další dokumenty a přílohy odeslalo vedení VŠE tento týden. Závěrečnou zprávu již obdržela hodnotící komise, která navštíví VŠE od 13. do 15. listopadu 2023. Peer Review team vede děkan finské Aalto Business School prof. Timo Korkeamäki. Cílem Peer Review bude ověřit na místě, zda VŠE skutečně plní stanovená kritéria, a v rámci návštěvy se proto komise setká nejen s vedením školy a všech šesti fakult, ale i se studenty, učiteli, zaměstnanci VŠE, firemními partnery a dalšími „stakeholdery“.
Standardy AACSB (verze roku 2013)
AACSB STRATEGIC MANAGEMENT AND STANDARDS |
1. Mission, Impact, and Innovation |
2. Intellectual Contributions, Impact, and Alignment with Mission |
3. Financial Strategies and Allocation of Resources |
AACSB PARTICIPANTS – STUDENTS, FACULTY, AND PROFESSIONAL STAFF STANDARDS |
4. Student Admissions, Progression, and Career Development |
5. Faculty Sufficiency and Deployment |
6. Faculty Management and Support |
7. Professional Staff Sufficiency and Deployment |
AACSB LEARNING AND TEACHING STANDARDS |
8. Curricula Management and Assurance of Learning |
9. Curriculum Content |
10. Student-Faculty Interactions |
11. Degree Program Educational Level, Structure, and Equivalence |
12. Teaching Effectiveness |
AACSB ACADEMIC AND PROFESSIONAL ENGAGEMENT STANDARDS |
13. Student Academic and Professional Engagement |
14. Executive Education |
15. Faculty Qualifications and Engagement |