Analytický marketing ? trendy v bankovní praxi
Jiří Ochec
Článek se zabývá problematikou práce s klientskými daty. Popisuje metody užívané pro analytické zpracování zákaznických informací v současné bankovní praxi a nabízí příklady následného využití v marketingu. Identifikuje rozsah CRM programu ve společnosti a představuje konkrétní poznatky pro využití marketingově-datových analýz.
JEL klasifikace: G30
Reference:
[1] AAKER, D.A.: Brand Building. Brno, Computer Press 2003. ISBN 80-7226-885-6
[2] Acrea ČR: Studijní materiály školení IBM SPSS Modeller, duben 2011
[3] ANDERSON, K., KERR, C.: Customer Relationship Management. New York, McGraw-Hill 2002. ISBN 0-07-137954-1
[4] BÁRTA, V., BÁRTOVÁ H.: Homo spotřebitel. Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica 2009. ISBN 978-80-245-1558-8
[5] BÁRTA, V., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail marketing. Praha, Management Press 2009. ISBN 978-80-7261-207-9
[6] BOUČKOVÁ, J. a kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck 2003. ISBN 80-7179-577-1
[7] BUDÍKOVÁ, M., KRÁLOVÁ, M., MAROŠ, B.: Průvodce základními statistickými metodami. Praha, Grada 2010. ISBN 978-80-247-3243-5
[8] DAVENPORT, T.H, HARRIS, J.H., MORISON, R.: Analytics at Work: Smarter Decisions, Better Results. Boston, Harvard Business School Publishing Company 2010. ISBN 978-1-4221-7769-3
[9] DE PELSMACKER, P., GUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada 2003. ISBN 80-247-0254-1
[10] GLANZ, B.: Jak získat věrné zákazníky. Praha, Grada Publishing 1996. ISBN 80-7169-318-9
[11] HENDL, J.: Přehled statistických metod zpracování dat. Praha, Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1
[12] KOTLER, P.: Marketing Management. Praha, Grada Publishing 1998. ISBN 80-7169-600-5
[13] KOUDELKA, J.: Segmentujeme spotřební trhy. Praha, Professional Publishing 2005. ISBN 80-86419-76-2
[14] KOZEL, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada 2006. ISBN 80-247-0966-X
[15] KRKOŠKOVÁ, Š.: Informace v bankovních systémech nejsou stále plně využity. Časopis Bankovnictví 9/2011. Praha, Economia 2011.
[16] LOŠŤÁKOVÁ, H.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha, Grada 2009. ISBN 978-80-247-3155-1
[17] LOUDON, D.L., DELLA BITTA, A.J.: Consumer Behavior: concepts and aplications, 4th ed. New York, McGraw-Hill 1993. ISBN 0-07-038767-2
[18] MITCHELL, A.: Vzdušné zámky lidí z marketingu. Top značky. Časopis Trend Marketing 29.4.2010. Praha, Economia 2010.
[19] OCHEC, J. : Data zralá k revizi. Časopis Euro, č. 7, s. 62. Praha, Euronews 2011.
[20] PEPPERS, D., ROGERS, M.: Managing Customer Relationships. New Jersey, John Wiley & Sons 2004. ISBN 0-471-48590-X
[21] POLOUČEK, S.: Peníze, banky, finanční trhy. Praha, C.H.Beck 2009. ISBN 978-80-7400-152-9
[22] ŘEZANKOVÁ, H.: Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha, Proffesional Publishing 2007. ISBN 978-80-86946-49-8
[23] SCHIFMANN,L.G.-KANUK,L.L.: Nákupní chování. Praha, Computer Press 2004. ISBN 80-251-0094-4
[24] SZABÓ, M., GRUND Z.: Recese přináší příležitosti. Technologie. Časopis Bankovnictví 23.4.2010. Praha, Economia 2010.
[25] TVRDÍKOVÁ, M.: Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy: nástroje ke zvyšování kvality informačních systémů. Praha, Grada 2008. ISBN 978-80-247-2728-8
[26] VYSEKALOVÁ, J.: Chování zákazníka, jak odkrýt tajemství ?černé skříňky?. Praha, Grada 2011. ISBN 978-80-247-3528-3