Ekonomika a management 2011/4

Analytický marketing ? trendy v bankovní praxi


[plný text (PDF)]

Jiří Ochec

Článek se zabývá problematikou práce s klientskými daty. Popisuje metody užívané pro analytické zpracování zákaznických informací v současné bankovní praxi a nabízí příklady následného využití v marketingu. Identifikuje rozsah CRM programu ve společnosti a představuje konkrétní poznatky pro využití marketingově-datových analýz.

JEL klasifikace: G30

Reference:
[1] AAKER, D.A.: Brand Building. Brno, Computer Press 2003. ISBN 80-7226-885-6

[2] Acrea ČR: Studijní materiály školení IBM SPSS Modeller, duben 2011

[3] ANDERSON, K., KERR, C.: Customer Relationship Management. New York, McGraw-Hill 2002. ISBN 0-07-137954-1

[4] BÁRTA, V., BÁRTOVÁ H.: Homo spotřebitel. Praha, Vysoká škola ekonomická v Praze, Nakladatelství Oeconomica 2009. ISBN 978-80-245-1558-8

[5] BÁRTA, V., PÁTÍK, L., POSTLER, M.: Retail marketing. Praha, Management Press 2009. ISBN 978-80-7261-207-9

[6] BOUČKOVÁ, J. a kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck 2003. ISBN 80-7179-577-1

[7] BUDÍKOVÁ, M., KRÁLOVÁ, M., MAROŠ, B.: Průvodce základními statistickými metodami. Praha, Grada 2010. ISBN 978-80-247-3243-5

[8] DAVENPORT, T.H, HARRIS, J.H., MORISON, R.: Analytics at Work: Smarter Decisions, Better Results. Boston, Harvard Business School Publishing Company 2010. ISBN 978-1-4221-7769-3

[9] DE PELSMACKER, P., GUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada 2003. ISBN 80-247-0254-1

[10] GLANZ, B.: Jak získat věrné zákazníky. Praha, Grada Publishing 1996. ISBN 80-7169-318-9

[11] HENDL, J.: Přehled statistických metod zpracování dat. Praha, Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1

[12] KOTLER, P.: Marketing Management. Praha, Grada Publishing 1998. ISBN 80-7169-600-5

[13] KOUDELKA, J.: Segmentujeme spotřební trhy. Praha, Professional Publishing 2005. ISBN 80-86419-76-2

[14] KOZEL, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada 2006. ISBN 80-247-0966-X

[15] KRKOŠKOVÁ, Š.: Informace v bankovních systémech nejsou stále plně využity. Časopis Bankovnictví 9/2011. Praha, Economia 2011.

[16] LOŠŤÁKOVÁ, H.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha, Grada 2009. ISBN 978-80-247-3155-1

[17] LOUDON, D.L., DELLA BITTA, A.J.: Consumer Behavior: concepts and aplications, 4th ed. New York, McGraw-Hill 1993. ISBN 0-07-038767-2

[18] MITCHELL, A.: Vzdušné zámky lidí z marketingu. Top značky. Časopis Trend Marketing 29.4.2010. Praha, Economia 2010.

[19] OCHEC, J. : Data zralá k revizi. Časopis Euro, č. 7, s. 62. Praha, Euronews 2011.

[20] PEPPERS, D., ROGERS, M.: Managing Customer Relationships. New Jersey, John Wiley & Sons 2004. ISBN 0-471-48590-X

[21] POLOUČEK, S.: Peníze, banky, finanční trhy. Praha, C.H.Beck 2009. ISBN 978-80-7400-152-9

[22] ŘEZANKOVÁ, H.: Analýza dat z dotazníkových šetření. Praha, Proffesional Publishing 2007. ISBN 978-80-86946-49-8

[23] SCHIFMANN,L.G.-KANUK,L.L.: Nákupní chování. Praha, Computer Press 2004. ISBN 80-251-0094-4

[24] SZABÓ, M., GRUND Z.: Recese přináší příležitosti. Technologie. Časopis Bankovnictví 23.4.2010. Praha, Economia 2010.

[25] TVRDÍKOVÁ, M.: Aplikace moderních informačních technologií v řízení firmy: nástroje ke zvyšování kvality informačních systémů. Praha, Grada 2008. ISBN 978-80-247-2728-8

[26] VYSEKALOVÁ, J.: Chování zákazníka, jak odkrýt tajemství ?černé skříňky?. Praha, Grada 2011. ISBN 978-80-247-3528-3

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies: