Proces shromažďování a kontroly dat o pedagogických výkonech a o počtech studentů (PR 1/2010)
Tento předpis již není platný! Datum konce platnosti: 31. prosince 2020 Zobrazit novější předpis...
Anotace
Tento předpis upravuje proces sběru dat pro přípravu rozpočtu a obecný harmonogram tohoto procesu. Dále ustanovuje celoškolskou Komisi pro shromažďování a kontrolu dat o pedagogických výkonech a o počtech studentů.Zpracovatel: | Přezkoumal: | Schválil: | |
---|---|---|---|
Jméno: | Ing. Libor Svoboda | prof. Ing. Richard Hindls, CSc., dr.h.c. | |
Útvar/funkce: | kvestor | rektor | |
Datum: | 5. 2. 2010 | 5. 2. 2010 | |
Podpis: | Ing. Libor Svoboda, v.r. | prof. Ing. Hana Machková, CSc., v.z., v.r. | |
Platnost od: | 8.2.2010 | Platnost do: | neurčito |
Účinnost od: | 8.2.2010 | Účinnost do: | neurčito |
Příprava rozpočtu školy vychází mimo jiné z údajů o pedagogických výkonech a počtech studentů jednotlivých fakult. Tento pokyn stanoví:
- Termíny a návaznost jednotlivých významných kroků (uzlových bodů a úseků) a odpovědností v rámci procesu shromažďování a kontroly dat o pedagogických výkonech a o počtech studentů tj. obecný harmonogram celého procesu.
- Každoroční vydávání harmonogramu s přesnými termíny (daty). Pro potřeby přípravy rozpočtu na rok 2011 je konkrétní harmonogram obsahem Přílohy č. 1 tohoto Pokynu.
- Ustanovení celoškolní Komise pro shromažďování a kontrolu dat o pedagogických výkonech a o počtech studentů (dále jen „komise pro výkony“) ve složení:
- prof. Jan Pelikán – předseda
- Ing. Petr Štěpánek
- Ing. Miroslav Svoboda
- Ing. Libor Svoboda.
Náplň činnosti komise pro výkony vyplývá z obecného harmonogramu uvedeného níže. Kromě toho komise pro výkony stanoví věty strukturu datové věty údajů o přímé výuce, nepřímé výuce a mimosemestrálních kurzech, která bude použita při stahování údajů z ISISu.
Obecný harmonogram procesu shromažďování a kontroly dat o pedagogických výkonech a o počtech studentů
Tento proces probíhá v zásadě průběžně v celém roce s tím, že za klíčové body a úseky lze považovat:
1.1. Stažení dat z ISISu o přehledu výuky za právě probíhající semestr – vždy k 1. dubnu (za letní semestr) a k 1.listopadu (za zimní semestr) ve stanovené struktuře a to nejpozději do 3 pracovních dnů po tomto datu.
Zodpovídá: pedagogické oddělení, systémový integrátor školy
1.2. Úprava a formální kontrola dat z ISISu (zjištění duplicitního obsazení učeben, doplnění kódu počítačové a jazykové výuky, kontrolní součty) aj. včetně dokumentace takto provedených úprav) a tisk seznamů a předání fakultám – vždy do 7 pracovních dnů po ukončení bodu 1.1.
Zodpovídá: komise pro výkony
1.3. Kontrola a doplnění údajů ze strany fakult (vyznačení spolupracujících kateder na výuce apod., doplnění případně chybějících údajů, upozornění na případné
nesrovnalosti) včetně formalizace procesu (vysvětlivky, formuláře) – vždy do 10
pracovních dnů po ukončení bodu 1.2.
Zodpovídá: proděkani pro pedagogiku jednotlivých fakult
1.4. Posouzení a případné vložení změn a upřesnění, které jsou výsledkem bodu 1.3. (s důrazem na formalizaci postupu a ověřitelnost celého procesu) – vždy do 7 pracovních dnů po ukončení bodu 1.3.
Zodpovídá: komise pro výkony
1.5. Výpočet pedagogických výkonů za semestr a projednání souhrnné informace na kolegiu rektora – každý semestr na prvním zasedání kolegia rektora následujícím po bodu 1.4.
Zodpovídá: komise pro výkony, kvestor
1.6. Zjištění přepočteného počtu studentů a absolventů podle oborů a stupňů studia k 31.10. příslušného roku na základě SIMS – po provedení kontroly ze strany správce SIMS, projednání informace na kolegiu rektora – vždy nejpozději do 30.11. kalendářního roku.
Zodpovídá: pedagogické oddělení
1.7. Stažení dat (přehledů) z ISISu o počtu státnic, bakalářských zkoušek, kvalifikačních prací a mimosemestrálních kursů za kalendářní pololetí, zpracování výkonů těchto činností a jejich předání fakultám – vždy do 5 pracovních dnů po skončení každého kalendářního pololetí.
Zodpovídá: pedagogické oddělení, systémový integrátor školy
1.8. Kontrola a doplnění údajů ad 1.7 ze strany fakult (doplnění případně chybějících údajů, upozornění na případné nesrovnalosti) včetně formalizace procesu (vysvětlivky, formuláře) – vždy do 10 pracovních dnů po ukončení bodu 1.7.
Zodpovídá: proděkani pro pedagogiku
1.9. Posouzení a případné vložení změn a upřesnění, které jsou výsledkem bodu 1.8. (s důrazem na formalizaci postupu a ověřitelnosti celého procesu) – vždy do 7 pracovních dnů po ukončení bodu 1.8. Zodpovídá: komise pro výkony
1.10. Zpracování celkového přehledu pedagogických výkonů, náhrad mezi fakultami jako podkladu pro rozpočet – vždy nejpozději do 10 pracovních dnů po ukončení bodu 1.9. v případě konce kalendářního roku (neprovádí se na konci pololetí).
Zodpovídá: komise pro výkony, kvestor