Pokyny k provedení inventarizace majetku a závazků za rok 2023 (PK 2/2023)
Tento předpis již není platný! Datum konce platnosti: 31. března 2024
Anotace
Tento předpis s působností pracovišť VŠE vyjma SÚZ a FM JH stanovuje jmenování dílčích inventarizačních komisí, upravuje harmonogram inventur a odevzdání inventarizačních soupisůZpracovatel: | Přezkoumal: | Schválil: | |
---|---|---|---|
Jméno: | Ing. Jan Andrle | Ing. Tomáš Zouhar | |
Útvar/funkce: | vedoucí EO | kvestor | |
Datum: | |||
Podpis: | |||
Platnost od: | 1. 10. 2023 | Platnost do: | 31. 3. 2024 |
Účinnost od: | 1. 10. 2023 | Účinnost do: | 31. 3. 2024 |
Příkazem rektora VŠE č. 05/2023 je uloženo provést fyzickou a dokladovou inventuru následujícího majetku a závazků školy včetně majetku mimo území hl. m. Prahy:
dlouhodobého hmotného majetku, pozemků, jiného hmotného majetku (umělecká díla, akademické insignie), drobného hmotného majetku, nehmotného majetku (software), ochranných pomůcek a pracovních oděvů, cenin, materiálu ve skladech a dále zásob včetně materiálu v příručních skladech, inventarizaci pokladních hotovostí, peněžních prostředků na bankovních účtech, pohledávek a závazků k termínu 31. 12. 2023
Pro oblast VŠE vyjma SÚZ a FM JH v návaznosti na uvedený příkaz rektora ukládám:
1. Jmenovat předsedu a členy dílčí inventarizační komise (DIK) k provedení fyzické a dokladové inventury majetku a závazků útvaru. Seznam se jmény předsedy a členů dílčí inventarizační komise zaslat na Ekonomický odbor. Za fakulty a celoškolní útvary se správcem rozpočtu předají seznam tito pracovníci za všechna podřízená nákladová střediska.
Odpovídají: vedoucí útvarů, tajemnice fakult
Termín: 6. 11. 2023
Disponuje-li nákladové středisko kromě předmětů v používání i dalšími druhy majetku a závazků dle výčtu v úvodu tohoto příkazu, lze v rámci nákladového střediska jmenovat i další inventarizační komise. Působnost těchto komisí musí být jednoznačně vymezena.
Za zahrnutí veškerého majetku VŠE do inventury odpovídají na fakultách tajemnice, na rektorátu kvestor, v dalších součástech VŠE jejich ředitelé (vedoucí). Aktuální přehled majetku evidovaného na zaměstnance má každý pracovník přístupný ve svém profilu v intranetové aplikaci HR portál (zam.vse.cz).
Inventarizační komise musí mít předsedu a nejméně další dva členy. Předsedou komise nesmí být pracovník hmotně odpovědný za svěřené prostředky (např. vedoucí skladu). Za nákladová střediska s nízkým počtem zaměstnanců v rámci jedné lokality je nezbytné sestavit společnou DIK.
2. Do 14. 12. 2023 předat do Ekonomického odboru doklady o přesunech majetku (převodky) a veškeré převody dlouhodobého hmotného a drobného dlouhodobého majetku ukončit s platností od 20. 12. 2023.
3. Ukončit výdej ze všech skladů VŠE s platností od 20. 12. 2023. Modul evidence zásob uzavřít nejpozději dne 31. 12. 2023.
Odpovídají: vedoucí skladů, správce EIS
Termín: dle textu
4. Uzavřít modul evidence majetku nejpozději 31. 12. 2023.
Odpovídají: vedoucí EO
Termín: dle textu
5. Vyhotovit inventurní soupisy k 31. 12. 2023 jako podklad k provedení fyzické inventury předmětů v užívání a předat je předsedům inventarizačních komisí přes podatelnu VŠE v období od 2. do 4. 1. 2024.
Odpovídají: EO – vyhotovení soupisů
předsedové DIK – převzetí soupisů v podatelně VŠE
Termín: dle textu
6. Zahájit fyzickou a dokladovou inventuru od 2. 1. 2024 a ukončit ji nejpozději 22. 1. 2024. Protokoly o řádně provedené inventarizaci a podepsané inventurní soupisy (viz příloha PR 05/2023) předat nejpozději do 23. 1. 2024 na EO přes podatelnu VŠE.
Odpovídají: předsedové DIK, vedoucí útvarů
Termín: dle textu
K zajištění řádného průběhu inventarizace dále ukládám:
A. všem pracovníkům školy:
- spolupracovat se členy inventarizačních komisí, dbát jejich pokynů, zejména umožnit jim vstup do místností a předložit jim ke kontrole všechny evidované předměty (vč. notebooků, mobilních telefonů apod.)
- nahlásit předměty shledané navíc, bez inventárních čísel, předmětů nabytých na základě darovacích smluv nebo z jiných veřejných zdrojů, které dosud nebyly zařazeny do evidence školy.
B. vedoucím inventarizačních komisí:
- fyzickou inventuru veškerého majetku provádět důsledně podle všech údajů uvedených v inventurních seznamech a za přítomnosti příslušných hmotně odpovědných pracovníků,
- řádně vyšetřit inventurní rozdíly (manka a přebytky) a ke všem rozdílům přiložit písemné vyjádření odpovědného pracovníka, jak k inventurnímu rozdílu došlo,
- v protokolech uvést návrh na vypořádání inventurních rozdílů a u zjištěných mank uvést, zda jsou zaviněná či nezaviněná,
- v příloze protokolu uvést znehodnocené předměty či zásoby a navrhnout je k odepsání,
- u strojů a zařízení ověřovat jejich výrobní čísla.
C. Pracovníkům odpovědným za hospodářské prostředky:
- pracovníkům, na jejichž jméno je evidován majetek na pracovišti: potvrdit v inventurních soupisech souhlas se způsobem provedení a s výsledky inventarizace příslušného majetku včetně zjištěných inventurních rozdílů,
- hmotně odpovědným pracovníkům: potvrdit v inventurním soupisu, že fyzická inventura všech prostředků, za které jsou zodpovědní, byla provedena za jejich účasti a že žádné hospodářské prostředky nezatajili,
- vedoucím hospodářských středisek: potvrdit v inventurních soupisech souhlas se způsobem provedení a s výsledky inventarizace včetně zjištěných inventurních rozdílů.
V případě nesouhlasu připojí uvedení pracovníci své písemné vyjádření.
Děkany fakult a ředitele dalších součástí žádám, aby pomáhali řádnému a hladkému průběhu inventarizace v podřízených katedrách a odděleních.