Rezervace a pronájem místností a ostatních prostor na VŠE (SR 1/2020)
platný předpis
Tento předpis byl archivován. Zobrazit novější předpis...
Anotace
Tato směrnice s celoškolskou působností stanovuje pravidla a postup rezervací a pronájmu místností a ostatních prostor v objektech Vysoké školy ekonomické v Praze.Zpracovatel: | Přezkoumal: | Schválil: | |
---|---|---|---|
Jméno: | Ing. Tomáš Zouhar | doc. Ing. Petr Dvořák, Ph.D. | prof. Ing. Hana Machková, CSc. |
Útvar/funkce: | kvestor | prorektor pro studijní a pedagogickou činnost | rektorka |
Datum: | 14. 1. 2020 | 15. 1. 2020 | 15. 1. 2020 |
Podpis: | Ing. Tomáš Zouhar v.r. | doc. Ing. Petr Dvořák, Ph.D. v.r. | prof. Ing. Hana Machková, CSc. v.r. |
Platnost od: | 15. ledna 2020 | Platnost do: | odvolání |
Účinnost od: | 15. ledna 2020 | Účinnost do: | odvolání |
Článek 1
Úvodní ustanovení
- Tato směrnice s celoškolskou působností stanovuje pravidla a postup rezervací a pronájem místností a ostatních prostor v objektech Vysoké škole ekonomické v Praze (dále jen „VŠE“) – v hlavní budově v Praze-Žižkov a v budově Praha-Jižní Město.
- Jakákoliv akce plánovaná na svátek, neděli nebo den, na který je vyhlášen rektorský den nebo děkanský den na všech fakultách, musí být předem schválena vedením VŠE.
Článek 2
Vymezení pojmů
- Místnost– za místnost se považují učebny, studovny, posluchárny a další prostory zařazené v informačním systému VŠE (dále jen „InSIS“) do Seznamu místností, které je možné rezervovat.
- Ostatní prostory – jsou atria, chodby, parkoviště apod.
- Rezervace místnosti – jedná se o využití místnosti v přímé souvislosti s plněním pracovních povinností žadatele vůči VŠE nebo pořádání doprovodných nekomerčních akcí spojených s plněním pracovních povinností a pro pořádání akcí studentských organizací schválených studentským tajemníkem rektora.
- Pronájem – jedná se o využití místnosti na jiný účel než u rezervace podle odstavce 3 nebo využití ostatních prostor podle odstavce 2.
- Správce místnosti– je osoba, která spravuje požadavky na rezervace místnosti. Místnost může mít více správců. Správce místnosti dislokované na fakultě jmenuje děkan, u ostatních místností jmenuje správce rektor. Správce místnosti je povinen průběžně kontrolovat stav místnosti a udržovat v InSIS aktuální údaje označení a kapacity.
- Správce ostatních prostor – je osoba, která spravuje požadavky na rezervace ostatních prostor. Ostatní prostory mohou mít více správců. Správce ostatních prostor jmenuje kvestor. Správce ostatních prostor je povinen průběžně kontrolovat stav prostor a udržovat v InSIS aktuální údaje označení a kapacity.
Článek 3
Postup při rezervaci místností
- Požadavek na rezervaci místnosti může podat vyučující v pracovním poměru na VŠE nebo jiný zaměstnanec VŠE (dále jen „žadatel“). Požadavky na rezervace místností lze podávat výhradně elektronicky prostřednictvím InSIS.
- Požadavek na rezervaci musí zejména obsahovat:
- požadovanou místnost,
- požadovaný čas rezervace, který musí být uveden v celých vyučovacích hodinách; nebude-li místnost využita od počátku rezervace, je žadatel povinen uvést začátek skutečného využití místnosti v požadavku v rubrice “Poznámka“,
- důvod rezervace (přesný popis, k jakému účelu bude rezervovaná místnost využita),
- požadavky na speciální vybavení.
- Požadavek na rezervaci musí žadatel podat
- v případě rezervace na pracovní den nejpozději do 12.00 hod. předcházejícího pracovního dne,
- v případě rezervace na sobotu nejpozději předcházející čtvrtek do 12.00 hod.
- Správce místnosti je povinen rozhodnout o požadavku na rezervaci bez zbytečného odkladu nejpozději však do 14.00 hod. dnů uvedených v odstavci 3. Ve výjimečném případě může správce schválit požadavek na rezervaci i později, v takovém případě je správce místnosti povinen informovat emailem alespoň 2 hodiny před začátkem rezervace
- OSM – pronájmy (pronajmy@vse.cz),
- Centrum informatiky (dále jen „CI) – Helpdesk (helpdesk@vse.cz)
- pokud se jedná o akci, která se svým významem, rozsahem nebo potenciálním rizikem pro školu vymyká běžně pořádaným akcím rovněž Oddělení Public Relations (pr@vse.cz).
- Pokud správce schválí rezervaci později, než je uvedeno v odstavci 4, OSM a CI nejsou v tomto případě povinny zabezpečit technickou podporu.
- Na místnost a čas se schválenou rezervací nebo podaným požadavkem na rezervaci, o kterém nebylo rozhodnuto, nelze podávat další požadavek na rezervaci.
- Požadavky na rezervace místnosti lze podávat pouze na období daného semestru a to poté, kdy jsou vloženy do InSISu rozvrhové a další akce vyplývající z Harmonogramu akademického roku na daný semestr. Správce může v odůvodněných případech schválit požadavek na rezervaci i na období přesahující daný semestr.
- Správce místnosti zamítne požadavek na rezervaci, který je v rozporu s touto směrnicí.
- V případě, že požadavek je na rezervaci Vencovského auly, Vencovského klubu, Rektorského salonku nebo na akci, která se svým významem, rozsahem nebo potenciálním rizikem pro školu vymyká běžně pořádaným akcím, podává žadatel současně i písemnou žádost o povolení konání akce kancléři VŠE alespoň deset pracovních dní před konáním akce. O žádosti rozhodne kancléř přímo nebo po projednání ve vedení VŠE. Správce potvrdí rezervaci a akce se může konat pouze při kladném stanovisku kancléře.
- Není-li rezervovaná místnost využita do 15 minut od začátku požadované rezervace, je správce místnosti oprávněn rezervaci zrušit.
Článek 4
Povinnosti žadatele o rezervaci místností
- Rezervaci místností může žadatel požadovat pouze v přímé souvislosti s plněním pracovních povinností vůči VŠE nebo pořádání doprovodných nekomerčních akcí spojených s plněním pracovních povinností. Studentské organizace mohou požadovat rezervace pouze v souladu s Všeobecnými podmínkami pořádání akcí studentskými organizacemi v areálu školy.
- Žadatel odpovídá za to, že rezervovaná místnost bude využita v souladu se SR 6/2018 Ochrana a ostraha majetku VŠE v Praze a s PR 1/2007 Provozování a využívání výpočetní techniky a počítačové sítě VŠE v Praze.
- Požadavek na rezervaci místností lze podávat pouze v rozsahu, který z hlediska délky rezervace, počtu a kapacity místností odpovídá skutečné potřebě.
- Speciálně vybavenou místnost (např. počítačovou nebo jazykovou učebnu) lze požadovat pouze v případě, pokud nelze účel rezervace splnit místností bez speciálního vybavení.
- Žadatel je povinen bez zbytečného odkladu zrušit požadavek nebo rezervaci v případě pominutí důvodu rezervace.
Článek 5
Postup při pronájmu
- Žádost o pronájem se zasílá emailem na adresu pronajmy@vse.cz.
- Žádost o pronájem musí obsahovat zejména:
- přesný popis akce, na kterou je pronájem požadován,
- místnosti a ostatní prostory požadované k pronájmu,
- požadavky na vybavení místnosti,
- požadovaný čas pronájmu (čas pronájmu musí v pracovní den končit nejpozději ve 21.15 hod. a v sobotu v 16.00 hod. pro Praha-Žižkov a ve 13.30 pro Praha-Jižní Město),
- jméno, příjmení, pracoviště, telefon a emailovou adresu žadatele.
- Žádost o pronájem musí být podána alespoň deset pracovních dní předcházejících dni, na který je pronájem požadován.
- O žádosti o pronájem rozhoduje kvestor. V případě, že se pronájem týká akce, která se svým významem, rozsahem nebo potenciálním rizikem pro školu vymyká běžně pořádaným akcím, projedná takovou žádost o pronájem kvestor ve vedení VŠE. Pokud se jedná o pronájem počítačové učebny nebo k zajištění požadavků na pronájem bude zapotřebí součinnost CI, kvestor před rozhodnutím projedná žádost s CI.
- Vyrozumění o schválení pronájmu, o podmínkách pronájmu, zamítnutí žádosti a případné připomínky k požadovanému pronájmu obdrží žadatel emailem na adresu uvedenou v žádosti z adresy pronajmy@vse.cz bez zbytečného odkladu po rozhodnutí kvestora.
- Schválenou žádost o pronájem místnosti zadá do InSIS pracovník OSM jako požadavek na rezervaci místnosti a správce místnosti jej potvrdí.
Článek 6
Zrušovací ustanovení
Zrušuje se Příkaz rektora PR 1/2012 Rezervace místností.