Ohlédnutí za CEMS V4 konferencí
Od 5. do 8. dubna 2017 hostila Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE) tzv. CEMS V4 konferenci. Konference, organizovaná studenty z CEMS Club Prague ve spolupráci se strategickými partnery Google, L’Oréal a Unibail-Rodamco, a partnery Hilti, PwC a Škoda Auto, měla hlavní téma Behaviorální ekonomie.
Obsah konference
Vysoká škola ekonomická v Praze přivítala 100 studentů z 21 partnerských škol CEMS aliance, které čekal bohatý akademický a společenský program. Firemní partneři se tak mohli setkat s talentovanými studenty ze středoevropského regionu, studenti naopak mohli využít kontaktu s danými firemními zástupci.
Konference se účastnil také Tomáš Hruška, generální ředitel firmy L’Oréal pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, jenž je zároveň absolventem magisterského programu CEMS. „Byl jsem prvním studentem, který absolvoval CEMS na VŠE. Je to pro mne mimořádný okamžik vrátit se na svoji universitu a podílet se na CEMS V4 konferenci,“ uvedl.
Kromě jedinečné příležitosti dozvědět se více o možnostech zaměstnání získali delegáti praktické zkušenosti z oblasti behaviorální ekonomie, např. z oblasti psychologických předsudků a způsobu, jakým je společnosti řeší v každodenním podnikání. Účastníci se zapojili do dvou workshopů a jedné soutěže vedené společnostmi Google, L’Oréal, Unibail-Rodamco, Hilti, PwC a Škoda.
Studenti tak měli možnost aplikovat své znalosti v různých odvětvích, včetně marketingu v maloobchodu, online prostředí, budování značky společně se spotřebiteli, e-auty a osobnostními profily v B2B.
Vzdělávací program byl doprovázen celou řadou společenských akcí. Účastníci měli možnost prohlédnout si Prahu během hry „Hledání tajemství města“, navštívit kavárnu Bitcoin, posnídat společně s korporátními partnery a zároveň diskutovat o tom, jak mezinárodní zkušenosti ovlivňují životy studentů, Chybět samozřejmě nesměl ani nezapomenutelný Gala večer v Sacre Coeur. Celý program byl pak ukončen sobotním brunchem v xPortu.
V neposlední řadě byla konference CEMS V4 příležitostí k podpoře udržitelnosti. Pohoda, sociální firma, která zajišťuje stravování a zaměstnává osoby se zdravotním postižením, poskytovala své služby po celou dobu konference. Papír a plastový odpad byly sníženy díky online nástrojům, používáním kódů QR pro kontrolu absence a používáním ekologických stravovacích potřeb.
Jsme si jisti, že se studenti vrátili domů s mnoha novými zážitky a znalostmi: „CEMS V4 konference byla jednou z nejlepších akcí pořádaných studenty, kterou jsem kdy navštívila. Všechno bylo připraveno do nejmenšího detailu – organizační výbor i dobrovolníci byli vždy nápomocní. Kromě toho jsem si velmi užila semináře s Hilti a Unibail Rodamco – firmy připravily velmi interaktivní workshopy a ukázaly nám, jak se behaviorální ekonomika uplatňuje v reálných obchodních situacích,“ zmínila CEMS studentka z varšavské university SGH Zuzanna Sadowy-Sadowska.
Fotografie z konference ke zhlédnutí zde.