KPMG Data Festival 2021: Kdo umí pracovat s daty, má moc
Po netradičním loňském ročníku se KPMG Data Festival v pátek 8. října 2021 opět vrátil na půdu VŠE. Jeho cílem bylo zbořit mýty kolem dat a složitosti práce s nimi. Akce přilákla okolo 1 400 návštěvníků z řad studentů, firem, datových odborníků i laiků, kteří chtějí držet krok s aktuálními trendy a prohloubit svou datovou gramotnost. Na výběr měli z široké nabídky workshopů, interaktivních přednášek, panelové diskuze či Keynote přednášky, navštívit mohli také stánky a prezentace vystavujících společností.
Letošní KPMG Data Festival byl zaměřen na datovou moc a zodpovědnost, porozumění samotným datům a pozornost byla věnována také datové budoucnosti. Návštěvníci zjistili, že kdo zvládne dobře pracovat s daty, získá moc poznávat a ovlivňovat věci kolem sebe. Naučili se data používat eticky nebo předvídat budoucnost v nepředvídatelné době. Mohli si vytvořit vlastního digitálního asistenta, vyzkoušeli si storytelling s business daty nebo v rámci panelové diskuze rozebírali, kdo by vyhrál volby, kdyby se politické strany chovaly a pracovaly s daty jako firmy. A nechyběla ani Keynote přednáška, na které Ota Novotný, zakladatel platformy Data & Business a podnikatelského akcelerátoru xPORT VŠE, společně s Davidem Slánským, partnerem v KPMG Česká republika, ukázali, že datová moc je tu s námi již mnoho let a prozradili, čí datová moc je silnější – Facebooku nebo státu. Posluchači dostali i tipy, jak se před takovou mocí chránit.
„KPMG Data Festival opět ukázal stoupající zájem o práci s daty mezi lidmi z byznysu i studenty. Kdo má data, má moc, ale ještě větší sílu má ten, kdo z nich dokáže čerpat relevantní informace. A právě takových lidí bylo na festivalu nejvíc,“ vysvětlil David Slánský.
Ota Novotný, mimo jiné vedoucí Katedry informačních technologií na VŠE, dodává: „S datovou mocí se jednoznačně musí pojit datová zodpovědnost. Je třeba dávat velký pozor, aby moc nebyla zneužívána, ať už na úrovni firmy nebo státu, protože v dlouhodobém horizontu to nemůže přinést pozitivní efekt.“
V atriu Rajské budovy VŠE měli zájemci možnost vidět reálné ukázky práce s daty velkých firem i startupů. Nechyběly společnosti jako KPMG, Škoda Auto, Komerční banka, Nestlé, Manta, Fortuna, Enehano, Imper, Integromat, Logio, Adastra, Revolt BI, Komix, BizMachine, Born Digital, Publicis Groupe, Dataddo či Vodafone.
Akci pořádal xPORT VŠE, platforma Data & Business a Fakulta informatiky a statistiky VŠE za podpory VŠE a KPMG.